ایران در 20 سال گذشته، هرسال به طور متوسط 20 درصد در تولید مقاله رشد کرده و در سال 2019 سی و پنج برابر سال 2000 مقاله علمی تولید کرده است.

این دستاوردها حاصل ایستادگی در برابر فشارها و شکوفا شدن تواناییهای علمی ملت ایران است و نشان می دهد هیچ عاملی نمی تواند مانع از دستیابی ایران به قلههای بلند علم وپیشرفت شودشاخص های آماری درباره سهم ایران از تولید علم در جهان نشان می دهد پژوهشگران ایران 1/58 درصد از تولید علم در جهان را به خود اختصاص داده اند.

پایگاه علمی اسکوپوس که تازه ترین اطلاعات جهانی در زمینه‌های علوم زیستی، فیزیک، شیمی و علوم اجتماعی را منتشر می کند؛ اعلام کرد در سال 98 برای اولین بار جایگاه ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس از 16 به 15 ارتقا یافت.

ایران همچنان بالاترین میزان رشد در تولید علم را دارد. در حالیکه پیش از این نیز در علومی چون تولید و تکثیر سلول های بنیادی در علم شبیه سازی؛ در دانش هستهای و تولید انواع رادیو داروها با استفاده از دانش هستهای و همچنین در تولید سوخت مورد نیاز نیروگاه های اتمی و تولید محصولات با فناوری نانو در شمار کشورهای برخوردار از دانشهای نوین جهانی قرار گرفته است