چگونه ایران قوی داشته باشیم ؟

بیست و دومین دوره پرسش مهر

۱۰ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

تحقق راهبرد «ایران قوی» به چه نیاز دارد؟

تحقق راهبرد «ایران قوی» به چه نیاز دارد؟

تحقق راهبرد «ایران قوی» به چه نیاز دارد؟

تهران- ایرنا- «حسین شاه پری» کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر لزوم قوی شدن ایران گفت: همان طور که رهبری هم تاکید کردند تحقق راهبرد ایران قوی بدون حضور گسترده مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امکان پذیر نیست.

انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های بعد از انقلاب همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. راهبرد نظام مشارکت حداکثری مردم در همه انتخابات بوده و مردم هم به صورت میانگین مشارکت بالایی در انتخابات ریاست جمهوری داشته‌اند. اما افزایش مشکلات معیشتی و برخی دیگر از مشکلات باعث نگرانی‌هایی در زمینه مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده است.

رهبر انقلاب اول فروردین در سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به ملت ایران راهبرد نظام و کشور را «ایران قوی» اعلام کردند که یکی از الزامات مهم تحقق این شعار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تشکیل دولت قوی است.مقام معظم رهبری در مورد اهمیت انتخابات گفتند:  از جنبه‌ی داخلی، انتخابات در واقع یک نوسازی در کشور است؛ وقتی انتخابات انجام می‌گیرد یعنی یک افراد تازه‌نَفَسی وارد میدان می‌شوند، وارد کار می‌شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی‌ای به وجود می‌آید که این خیلی چیز مهمّی است.

رهبری در مورد اهمیت انتخابات از بُعد خارجی هم بیان داشتند: از جهت وجهه‌ی خارجی هم انتخابات و حضور مردم و مشارکت مردم، نشان‌دهنده‌ی اقتدار ملّی است. این را همه باید بدانیم و اذعان کنیم که بله، امکانات دفاعی و قدرت‌های دیپلماسی و امثال این‌ها به کشور اقتدار می‌دهد، در این شکّی نیست امّا بیش از همه‌ی اینها مردم یک کشورند، ملّتند که اقتدار می‌دهند.
رهبر انقلاب در همین سخنرانی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم کشور را قوی کنیم. به راهبرد ایران قوی اشاره کرده و گفتند: خب، کشوری و ملّتی که می‌بیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راه کار و علاجش این است که خودش را قوی کند. این قوّت کشور و «ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند؛ آن کسی که بنده را هم قبول ندارد، شعار «ایران قوی» را قبول دارد. مسلّماً ایران قوی بهتر از ایران ضعیف و ناتوان و توسری‌خور است.

ادامه مطلب...
۰ نظر
زهرا زرین پور

نقش دانش اموز دراقتصاد مقاومتی

 

 اگرچه دانش اموزان قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایران است ولی با توجه به این موضوع که این داشن آموزان مخترعین و داشنمندان آینده ی این سرزمین هستند وظایفی در قبال حمایت از شعار امسال یعنی تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی دارند .
دانش اموزان که جمعیتی نزدیک به 14 میلیون نفر را شامل میشود میتواند در تبیین الگویاستفاده از کالای  ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر بسزایی داشته باشند .

 دانش آموز میتواند فضایی با نشاط برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد نماید که اینان مهمترین سرمایه های کشور و بعنوان نسل پویا ، گام اول را در خانواده ها بردارند. 

تجربه استفاده از دانش آموزان بعنوان همیار پلیس در چند سال اخیر خود گواه روشنی بر این موضوع است که آنان میتوانند سخن اثر گذار در بین خانوده و سطح عمومی جامعه در جهت ایجاد رغبت به استفاده و بهره مندی از تولید داخلی داشته باشند .

ادامه مطلب...
۰ نظر
زهرا زرین پور

امام خامنه ای (مدظله العالی) : تنها راه پیش روی ملت ایران قوی تر شدن است.

۱ نظر
زهرا زرین پور

پیش به سوی ایران قوی

۰ نظر
زهرا زرین پور

چگونه می توانیم قوی شویم؟

«ملّت عزیز ایران باید همّتشان این باشد که قوی بشوند.» این گزاره‌ی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸ نوعی جمع‌بندی کلانِ ناظر به وظایف عموم مردم و مسئولین از سوی ایشان بود: «باید ملّت ایران و مسئولین کشور تلاششان برای قوی شدن کشور و قوی شدن ملّت باشد، با اتّحاد، با حضور، با صبر و استقامت و با کار سخت و پرهیز از تنبلی؛ این اگر [محقّق] شد، به توفیق الهی، به فضل الهی، ملّت ایران در آینده‌ی نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان حتّی جرئت تهدید هم پیدا نکنند.»

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif  ۱- امنیت و ضروریت قدرت ملی

* حیات یک ملّت وابسته به تقویت مؤلّفه‌های قدرت است
اساساً حیات یک ملّت و بالندگی یک ملّت، وابسته به این است که مؤلّفه‌های قدرت و عناصر قدرت را در خود تقویت کند و آنها را در جای لازم و بهنگام، مورد بهره‌برداری و استفاده قرار بدهد. 

 

 

 

فروش موتور ایژ روسی :: فروشگاه آنلاین دی جیتال

 

ادامه مطلب...
۰ نظر
زهرا زرین پور

۵ راهکار برای حرکت ایران به سمت توسعه

وظیفه تمام افراد جامعه ایران است که بنا به ظرفیت، توانایی و فکر خود در اندیشه توسعه و پیشرفت کشور باشند، در غیر این صورت رسیدن به «توسعه» خیالی خام خواهد بودآنچه که باعث پیشرفت و شرایط ممتاز آن‌ها در این بازه زمانی کم شده است، چیزی جز اراده ملی آن‌ها برای پیشرفت نبوده است

 

مرحله اول کشف و شناخت توانمندی های خودمان است:

لازمه رشد فردی در جامعه، وقت گذاشتن افراد جامعه برای خود در مسیر کشف و شناختن خودشان است. در واقع، این رشد فردی است که جمع آن تبدیل به جامعه مدنی و عاملی برای پیشرفت کشور است. فقر رشد فردی و اخلاقی موضوع مهمی است که بسیاری از نویسندگان ایرانی نیز از جمله عبدالحسین زرین‌کوب در کتاب‌های تاریخ ایران به آن اذعان داشته‌اند. چنانچه یکی از لایحه‌های مشترک بحث‌های این تاریخ دانان این است که بخش بزرگی از تاریخ ایران را حسد و کینه رقم زده است. بنابراین لازم است اول رفتارها و ناهنجاری های گذشته تغییر پیدا کند.

 

نمونه سوال ریاضی فصل3

ادامه مطلب...
۰ نظر
زهرا زرین پور
زهرا زرین پور
آهنگ دلنشین وطنم

آهنگ دلنشین وطنم

باهم آهنگ دلنشین وطن عزیزمونو گوش بدیم:heart

 

 

۰ نظر
زهرا زرین پور
زهرا زرین پور
خوش آمدید به وبلاگ من

خوش آمدید به وبلاگ من

۰ نظر
زهرا زرین پور

ایران عزیز چگونه می تواند قوی یا بهتر بگویم قوی تر بشود؟

ایران عزیز چگونه می تواند قوی یا بهتر بگویم قوی تر بشود؟

مؤلفه های قوی شدن در بسترهای اقتصاد، سیاست، فرهنگ،نظامی و جغرافیا متعدد است اما آنچه در این یادداشت می خواهم به آن بپردازم جهت گیری موثر در قوی شدن است.

جهت گیری اگر صحیح باشد تلاش، شجاعت و اهتمام کافی دستیابی به مولفه‌های قدرت را محقق می کند اما جهت گیری ناصحیح تمام ظرفیت ها را هدر می دهد و به ناکجاآباد ختم خواهد شد

سالهاست که دو جهت‌ گیری کلان برای تحقق "ایران قوی" مطرح است؛یک جهت گیری "تعامل با دنیا" را مهمترین راهکار قوی شدن ایران می داند و جهت‌ گیری دوم "اتکا به درون" را.

راه کار:

"تعامل با دنیا"

این جریان که دنیا را در غرب محدود میبیند بارها و بارها با آمریکا و اروپا گفت و گو کرده و نتیجه آن شرایط کنونی کشور است که نیاز به شرح و تفصیل ندارد و آحاد جامعه آنرا با همه وجود درک می کند..

البته این جریان تلاش می‌کند همه ناکامی هایش در عرصه بین‌المللی را به ترامپ ربط دهد و اینگونه وانمود کند که با رفتن ترامپ شرایط دگرگون خواهد شد!

 بدون انکار نقش ترامپ به این جریان می گوییم اولا" این خود بهترین دلیل آسیب پذیری این راه حل است که بخواهیم سرنوشت کشور و مردم را به آمد و رفت کسانی گره‌ بزنیم که در اختیار ما نیستند.

 "اتکاء به توان و ظرفیت‌های داخلی "

اگر چه این راهکار تا کنون آنگونه که شایسته بوده در سطح ملی بکار گرفته نشده است اما بدون تردید هر جا این رویکرد از سوی افراد با صلاحیتی انتخاب شده جواب داده و جایگاه امروز ایران در منطقه و جهان مرهون این راهکار است.

توانمندی های علمی،نظامی،سیاسی و عمق راهبردی از جمله دستاوردهای همین رویکرد است که اگر اینها نبود دشمنان این مرز و بوم کار ایران و ایرانی را یکسره کرده بودند!

واقعیت این است که ایران عزیز شش برابر جمعیت خود از ظرفیت‌ منابع و معادن برخوردار است اما در بهره‌برداری از این ظرفیت ها در پایین‌ترین رده‌ ها در جهان قرار دارد.

ظرفیت‌های دیگر اعم از منابع انسانی، فناوری و نقدینگی را اگر به این بیفزاییم معلوم می‌شود ما چه جایگاهی می توانیم داشته باشیم اگر از راه‌های انحرافی دور شویم و راهی را انتخاب کنیم که تمام یا اکثر معادلاتش در اختیار خودمان است هر چند زحمت داشته باشد. 

 

۰ نظر
زهرا زرین پور

برای وطنم چه کار مفیدی میتوانم انجام دهم؟!

برای وطنم چه کار مفیدی میتوانم انجام دهم؟!

انسان موجودی اجتماعی است و برای اینکه بتواند برای جامعه مفید باشد باید به نکاتی بسیار مهم دقت کند.

 

اول باید بداند در زندگی اجتماعی همه به هم وابسته می باشند ولی در عین حال انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و هیچ فردی کاملاً شبیه انسان هایدیگر جامعه نمی باشد حتی اگر اعضای یک خانواده باشند.

 

خصوصیات، احساسات، افکار و توانایی‌ها و استعدادهای هر شخصی با دیگران متفاوت است.

 

هر یک از ما انسان‌ها می‌توانیم عضو مفید و با ارزشی برای جامعه باشیم. فقط کافی است خودمان را بهتر بشناسیم.

 

خودمان را بپذیریم و از توانایی‌هایمان به خوبی استفاده کنیم درست مثل اعضای بدن که با هم متفاوتند و وظایف مخصوصی دارندولی همه شان مفید وضروری و لازم هستند.

 

همه ما در وجودمان زیبایی‌ها و نکات ارزشمند و استعدادهایی داریم که باید آن‌ها را کشف کنیم تا از وجود خودمان راضی باشیم. به وجود خودمان افتخار کنیم،سپس بتوانیم برای جامعه مفید و ارزشمند باشیم به این ترتیب احساسی خوشایندی خواهیم داشت.

 

ب.....ق....ی.....ه..... - عکس ویسگون

ادامه مطلب...
۲ نظر
زهرا زرین پور